PÁLYÁZATI FELHÍVÁS a Nővér utcai tanuszoda bérlése és üzemeltetése tárgyában

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

 

A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat helyett és nevében eljárva a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. SKult13 Divíziója pályázati felhívást tesz közzé „A Nővér utcai tanuszoda bérlése és üzemeltetése” tárgyban, az alábbi feltételek szerint.

 

1. Ajánlatkérő

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat

Cím (székhely): H-1139 Budapest, Béke tér 1.

Telefon, fax: 06/1-452/4123, 06/1-452-4143

Lebonyolító: XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. – SKult13 Divízió

Cím:1139 Budapest, Rozsnyay utca 4. – Angyalföldi Sportközpont

Címzett: Czere Ildikó

e-mail: czereildiko@sport13.hu

 

2. A pályázati felhívás tárgya

Nővér utcai tanuszoda (1131 Budapest, Nővér u. 15-17.) bérlése és üzemeltetése.

 

3. A nyertes pályázó feladata

A nyertes pályázó bérbe veszi a tanuszodát és ezzel együtt köteles ellátni annak teljeskörű üzemeltetését, valamint köteles elvégezni a bérleti jogviszony időtartama alatt az úszómesteri, továbbá a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat által fenntartott óvodáknál jelentkező úszásoktatással kapcsolatos feladatokat.

A feladat ellátásával kapcsolatos részletes információkat és feltételeket a „Feladatleírás” tartalmazza.

 

4. A szerződés meghatározása

Bérleti szerződés a Nővér utcai tanuszoda bérlésére és üzemeltetésére.

  • szerződéses időtartama: 2026. január 1. – 2027. december 31., mely kölcsönös megelégedettség esetén további 2 évvel meghosszabbítható.

 

5. Részvételi feltételek (kizáró okok és alkalmasság), igazolási módok

5.1. Általános feltételek

A pályázaton bármely természetes vagy átlátható szervezetnek minősülő jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság részt vehet, aki/amely megfelel a pályázati feltételeknek és elfogadja a pályázati felhívásban foglalt feltételeket.

5.2. Kizáró okok

  • A pályázaton nem vehet részt, illetve az Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot arra, hogy kizárja azt a pályázót, akinek 30 napnál régebbi adótartozása vagy bármely tartozása van a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat, mint helyi adóhatóság felé, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, mint központi adóhatóság felé kivéve, ha a tartozás megfizetésére az adóhatóságtól halasztást kapott vagy részletfizetésben állapodtak meg. Továbbá a pályázaton nem vehet részt az a pályázó sem, illetve az Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot arra, hogy kizárja azt a pályázót, akinek a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. felé 30 napnál régebbi bármilyen jogcímű tartozása áll fenn.
  • A pályázó nem állhat végelszámolás, felszámolás, kényszertörlési eljárás vagy csődeljárás alatt.
  • A pályázaton nem vehet részt, illetve az Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot arra, hogy kizárja azt a pályázót, amely a korábbi, azonos tárgyú ajánlatkérésben a szerződéskötéstől visszalépett.
  • Az Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy kizárja a pályázatban való részvételből az olyan pályázót, aki korábbi, az Ajánlatkérővel fennálló szerződéses jogviszonyából eredő szerződéses kötelezettségét dokumentáltan megszegte.

Igazolási mód:

  • Ajánlatkérő a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. tekintetében a saját nyilvántartása alapján ellenőrzi azt, hogy a pályázónak tartozása nem áll fenn.
  • Ajánlatkérő a Nemzeti Adó- és Vámhivatal tekintetében azt, hogy a pályázónak nem áll fenn adótartozása, az alábbi linken ellenőrzi:
  • http://nav.gov.hu/adatbazisok/koztartozasmentes/egyszeru_lekerdezes
  • Amennyiben pályázó nem szerepel a köztartozásmentes adatbázisban, úgy a pályázónak nullás adóigazolás kell benyújtania.
  • Pályázónak igazolnia kell, hogy a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat felé a sem adótartozása, sem más tartozása nem áll fenn.

 

6. A bírálat szempontjai és az értékelés módszere

 Bírálati szempont az összességében legelőnyösebb ajánlat.

 

Bírálati szempont Súlyszám
1. Bérleti díj (nettó Ft/hónap)

 

65
2. Vállalkozói díj (nettó Ft/csoport/tanóra)

/maximum bruttó 25.000 Ft/csoport/tanóra/

15
3. Kerületi kártya %-os kedvezmény mértéke (minimum 5% -az azon felüli rész) 20

 

Értelmezés

  1. Bérleti díj

Pályázónak a nettó havi bérleti díjra kell ajánlatot tennie.

Pályázónak a bérleti díjat úgy kell meghatároznia, hogy azon felül őt terhelik az üzemeltetéssel kapcsolatos költségek is.

 

  1. Vállalkozói díj

Ajánlatkérő a vállalkozási díj összegét a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat által fenntartott óvodák úszásoktatás finanszírozására nyújtott bruttó 25.000 Ft/csoport/tanóra + ÁFA összegben maximalizálja. Az ennél magasabb ajánlat érvénytelen!

Az értékelés során adható pontszám részszempontonként: 1-10.

Pályázó az egyes ajánlatokat az értékarányosítás módszere szerint hasonlítja össze.

Értékarányosítás módszere

Abban az esetben, ha a legmagasabb érték a legkedvezőbb, akkor az ajánlatkérő a legkedvezőbb tartalmi elemre a maximális pontot adja, a többi ajánlat tartalmi elemére pedig a legkedvezőbb tartalmi elemhez viszonyítva fordítottan arányosan számolja ki a pontszámokat.

 

 

 

 

 

 

 

ahol:

P:                    a vizsgált ajánlati elem adott szempontra vonatkozó pontszáma

Pmax:               a pontskála felső határa, azaz 10

Pmin:                a pontskála alsó határa, azaz 1

Alegjobb:                        a legelőnyösebb ajánlat tartalmi eleme (legmagasabb érték)

Avizsgált:                        a vizsgált ajánlat tartalmi eleme

 

Ha a legalacsonyabb érték a legkedvezőbb, akkor az ajánlatkérő a legkedvezőbb tartami elemre a maximális pontot (felső ponthatár: 10 pont) adja, a többi ajánlat tartalmi elemére pedig a legkedvezőbb tartalmi elemhez viszonyítva fordítottan arányosan számolja ki a pontszámokat.

 

 

 

 

 

 

ahol:

P:                    a vizsgált ajánlati elem adott szempontra vonatkozó pontszáma

Pmax:               a pontskála felső határa

Pmin:                a pontskála alsó határa

Alegjobb:                        a legelőnyösebb ajánlat tartalmi eleme (legalacsonyabb érték)

Avizsgált:                        a vizsgált ajánlat tartalmi eleme

 

7. Kiegészítő információk, ajánlatkérői elvárások

 

  • Ajánlatkérő lehetőséget biztosít a létesítmény megtekintésére 2025. április 15-én 10 órakor
  • Ajánlatkérő biztosítja a hiánypótlás lehetőségét.
  • Ajánlatkérő biztosítja a kiegészítő tájékoztatás lehetőségét.
  • A pályázattal kapcsolatban a pályázók tájékoztatást kizárólag írásos formában (levél, e-mail) kérhetnek (e-mail-cím: uzemeltetes@kult13.hu ). A kérdések benyújtásának határideje legkésőbb 2025. április 16. 16 óra.
  • Ajánlatkérő lehetővé teszi pályázóknak a közös ajánlattétel lehetőségét. Ez esetben csatolni szükséges a közös pályázók az együttműködését részletesen szabályozó megállapodást, valamint nyilatkozni kötelesek, hogy a teljesítésért egyetemlegesen felelnek.
  • A pályázatok összeállításának, benyújtásának költsége a pályázót terheli.
  • Ajánlatkérő kizárja annak lehetőségét, hogy a nyertes pályázó az üzemeltetést másra átruházhassa.
  • A pályázat részeként csatolandó dokumentumok listáját a „Mellékletek” tartalmazza.
  • A pályázó elfogadja a pályázat mellékleteként csatolt szerződéstervezetekben foglaltakat.

 

8. Egyéb információk

 

  • Ajánlatkérőt jelen pályázati kiírás alapján szerződéskötési kötelezettség nem terheli.
  • Az Ajánlatkérő jogosult a pályázatot eredménytelenné nyilvánítani, amennyiben a vállalkozói díj tekintetében a legkedvezőbb ajánlat is magasabb, vagy eléri a közbeszerzési értékhatárt.
  • A pályázó részéről minden nyilatkozaton, dokumentumon, hitelesítésen a cégszerű aláírás fogadható el. Cégszerű aláírásnak minősül, ha a rendelkezésre álló iratokból (cégkivonat, aláírási címpéldány) megállapítható, hogy az aláíró személy a pályázó képviseleti joggal felruházott személye. Amennyiben a pályázó cégszerű aláírásához cégpecsét is tartozik, akkor az aláírás mellé az is kötelező.
  • Az eredményes eljárás alapján megkötött szerződés – az alábbiak figyelembevételével – nyilvános, annak tartalma közérdekű adatnak minősül. A pályázó az ajánlatában – kifejezetten és elkülönített módon, mellékletben – közölt üzleti titok nyilvánosságra hozatalát megtilthatja. A pályázó azonban nem tilthatja meg nevének, címének (székhelyének, lakóhelyének), valamint olyan ténynek, információnak, megoldásnak vagy adatnak (a továbbiakban együtt: adat) a nyilvánosságra hozatalát, amely a bírálati szempont alapján értékelésre kerül. Nem korlátozható, illetőleg nem tiltható meg üzleti titokra hivatkozással olyan adat nyilvánosságra hozatala sem, amely a közérdekű adatok nyilvánosságára és a közérdekből nyilvános adatra vonatkozó, külön törvényben meghatározott adatszolgáltatási és tájékoztatási kötelezettség alá esik.
  • Az Ajánlatkérő a pályázat benyújtását biztosíték adásához köti. Az ajánlati biztosíték mértéke 150.000 Ft, melyet a pályázóknak átutalással kell teljesíteniük, az Ajánlatkérő OTP Banknál vezetett 11784009-22238557 számú bankszámlaszámára. A biztosíték megfizetéséről a bizonylatot a pályázathoz csatolni kell. A bizonylat hiánya pótolható, azonban a biztosíték megfizetése nem, amennyiben a pályázó a biztosítékot a pályázat benyújtásának időpontjára nem utalja át, a pályázata érvénytelen. Amennyiben a pályázó a szerződéskötéstől az eredményhirdetést követően és a szerződés aláírása előtt visszalép, a biztosítékot elveszíti, az neki nem jár vissza, mely feltételt a pályázó a pályázat benyújtásával és a biztosíték befizetésével elismer és tudomásul vesz. Az eredményes szerződéskötést követő 15 napon belül az Ajánlatkérő visszautalja a biztosítékot valamennyi pályázónak.
  • Amennyiben az előrébb álló helyezett visszalép, a soron következő pályázóval jogosult, de nem köteles az Ajánlatkérő szerződést kötni.

Amennyiben a pályázó az ajánlatot nem a felolvasó lap szerinti formában nyújtja be, az a pályázat érvénytelenségét vonja maga után.

 

9. Az ajánlattételi határidő: 2025. április 30. 14 óra

 

10. A Pályázat benyújtásának helye

A pályázatokat személyesen vagy ajánlott levélpostai küldeményként, zárt csomagolásban kell eljuttatni az Ajánlatkérő telephelyére (XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. – SKult13 Divízió, Angyalföldi Sportközpont, 1139 Budapest, Rozsnyay utca 4.), vagy elektronikus úton a sport13@sport13.hu e-mail-címre. Az email tárgyába vagy a borítékra rá kell írni: „Nővér utcai tanuszoda bérlése és üzemeltetése”. Személyes benyújtás esetén az I. emeleti irodában történik a leadás, munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8:00 – 16:00 óra között, péntekenként 8:00 – 14:00 óra között.

A pályázatokat és a dokumentációban meghatározott mellékleteket személyes, papír alapú benyújtás esetén 1 eredeti példányban zárt csomagolásban kell benyújtani.

11. Eredményhirdetés várható időpontja: 2025. május 5.

 

12. Szerződéskötés tervezett időpontja: 2025. május 30.

 

FELADAT LEÍRÁS

 

Nővér utcai tanuszoda (1131 Budapest, Nővér u. 15-17.)

1./ Bérleti jogviszony

A nyertes pályázó felmerülő igény szerint a tanuszodában 9:00 és 12:00 óra között a XIII. kerületi Önkormányzat fenntartása alatt álló óvodák részére köteles úszásoktatást biztosítani.

A nyertes pályázó a tanuszodát a vállalt óvodai úszásoktatáson felül gyermek úszásoktatás céljából hasznosíthatja. A bérleti időszak teljes hónapokra szól, mely független az iskolai szünetektől.

A nyertes pályázó köteles a bérleti jogviszony időtartama alatt a tanuszoda helyiségeinek, medencéjének és teljes gépészetének állagmegóvásáról gondoskodni. Köteles a Bérleményt tisztán tartani, a hulladék gyűjtéséről folyamatosan gondoskodni, a víz minőségét a jogszabályi előírások szerint rendszeresen ellenőrizni, továbbá az épület helyiségeiben a segédanyagokat (pl. WC papír, kéztörlő, szappan, stb.), az elsősegélynyújtás személyi és tárgyi feltételeit biztosítani. A Bérlő köteles a bérlemény közüzemi díjait megfizetni, továbbá saját hatáskörben gondoskodni az előírás szerinti uszodai vízminőség biztosításáról, az ehhez szükséges vegyszerek beszerzéséről és azok szükségesség szerinti adagolásáról, utánpótlásáról. A nyertes pályázó köteles gondoskodni az épület környezetének rendben tartásáról.

A nyertes pályázónak biztosítania kell a fizetős úszásoktatási foglalkozásokra kerületi kártyával érkezők számára a nyertes ajánlatban megajánlott kedvezményt (minimum 5%).

A Bérlő köteles a Diákolimpia ideje alatt a Bérbeadó által előre meghatározott időpontokban – évente legfeljebb 10 óra időtartamba – biztosítani az uszoda használatát a Diákolimpia résztvevőinek.

2./ Üzemeltetés

A nyertes pályázó a tanuszoda bérlésével egyidejűleg az alábbi üzemeltetési feladatok ellátását vállalja:

  • a vendégforgalom ellenőrzése,
  • az uszoda és környezete rendezettségének biztosítása, beleértve a határoló közterületeket is,
  • a bérlemény folyamatos, napi-, heti- és nagytakarítása, feltöltő anyagok és tisztítószerek, valamint szerszámozottság biztosításával,
  • időszakos rágcsáló- és rovarirtás elvégzése,síkosság mentesítés, hó eltakarítás,
  • az uszoda és az ott zajló úszásoktatás állandó felügyeletének biztosítása,
  • folyamatos úszómesteri feladatok ellátása,
  • úszómester és/vagy szakképzett oktató, uszodagépész biztosítása,
  • a hulladék gyűjtéséről való folyamatos gondoskodás,
  • OTSZ-ben, a hatályos Tűzvédelmi- és vonatkozó szabályzatokban és a házirendben foglalt előírások betartása, betartatása,
  • tűzbiztonsági perifériák OTSZ szerinti ellenőrzése, karbantartása,
  • az elsősegélynyújtás személyi feltételeinek biztosítása,
  • a hatályos jogszabályoknak megfelelő, tanuszodára kidolgozott Üzemeltetési Szabályzat elkészítése.

A nyertes pályázó vállalja a teljes bérlemény, beleértve a bérelt tanuszoda medencéjének és perifériáinak gépészeti és karbantartási munkáinak biztosítását és ellátását, a Bérlemény állagmegóvását. Pályázónak feladata elsősorban az uszodagépészeti feladatok folyamatos ellátása, ezen belül:

  • a medenceüzem műszaki állapotának felügyelete, ellenőrzése, megfelelő működésének fenntartása, karbantartása,
  • a bérlemény műszaki üzemeltetési felügyeletének ellátása, állagmegóvása, berendezések karbantartása,
  • a Bérbeadó időszakos tájékoztatása az üzemmenetről,
  • a Bérbeadó haladéktalan tájékoztatása az esetlegesen felmerülő műszaki problémákról,
  • a Bérbeadóval történt egyeztetés, tájékoztatás alapján a karbantartási feladatok elvégzése, az esetlegesen keletkező műszaki hiba, üzemzavar elhárítása a fürdővendégek testi épségének és egészségének veszélyeztetése nélkül vagy a hibás egység biztonságos üzemen kívül helyezése,
  • üzemnapló vezetése a közhasználatú fürdők létesítéséről és üzemeltetéséről
    szóló 510/2023. (XI. 20.) Korm. rendelet szerinti nyilvántartással,
  • a víz minőségére vonatkozó szakmai előírások betartása, a vízmintáról való gondoskodás, akkreditált laborban történő bevizsgáltatása a mindenkor hatályos jogszabályban rögzített időközönként, a fürdőmedencék vegyszerekkel, fertőtlenítőszerekkel történő tisztítása, fertőtlenítése, a vízminőség vizsgálatok által feltárt esetleges hibák, hiányosságok megszűntetése, kijavítása érdekében, illetőleg rendkívüli biológiai, vegyi vagy fizikai szennyezettség esetén szükséges vízkezelési-, cserélési feladatok soron kívüli elvégzése, továbbá Bérbeadó folyamatos tájékoztatása az esetleges feladatokról
  • szakszerű és biztonságos műszaki üzemeltetéssel kapcsolatos műszaki, technológiai, biztonságtechnikai, környezetvédelmi és egészségügyi előírások betartása,
  • amennyiben a közegészségügyi előírások műszaki vagy egyéb okból nem tarthatók be, úgy a Bérbeadó tájékoztatása mellett a helyiséget a forgalom elől el kell zárni, illetve a szolgáltatást szüneteltetni kell.

Tájékoztatásul közöljük az elmúlt 4 év közüzemi díjait, valamint egyéb költségeit. (Az összegek bruttó értékek.) Fontos információ, hogy 2021-2022 években a tanuszoda csak időszakosan üzemelt a pandémia és az energiaválság miatt, így a 2021. – 2022. évi fogyasztási adatok esetében az említett okok miatti működési korlátozások torzítják a normál működés során felhasznált mennyiségi adatokat. A közüzemi díjak esetében az árak tartalmazzák a rendszerhasználati díjakat, melyeket fogyasztástól függetlenül kiszámláz a szolgáltató. A számlákat továbbszámlázás útján juttatjuk el az üzemeltetőnek, ennek az átfutása elérheti a 4-6 hónapot is a fogyasztást követően.

 

Nővér utcai tanuszoda fogyasztási adatok
  2021. 2022. 2023. 2024.
Áram (kWh) 13 610 30 662 13 580 9 333
Földgáz (GJ) 535 2 306 526 361

 

Kiadások 2021 2022 2023 2024
Gázenergia 3 757 107 16 590 439 12 174 246 5 813 720
Villamosenergia 1 166 438 3 634 292 1 141 963 5 410 497
Víz-Csatorna díj 1 921 093 1 476 958 1 737 454 2 729 355
Rovarírtás 61 791 70 272 72 695 45 434
Szemétszállítás 333 725 283 363 296 296 281 363
Vízminőség vizsgálat 271 390 423 850 356 362 0
Összes kiadás 7 511 544 22 479 174 15 779 016 14 280 369

3./ Úszásoktatás

A nyertes pályázónak a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Egyesített Óvoda tagintézményeinek kell lehetőséget biztosítania az úszásoktatás megvalósítására, erre az Egyesített Óvodával kell külön vállalkozási szerződést szükséges kötnie.

 

Úszásoktatással érintett időszak tanítási napokon 9.00-tól 12.00-ig
Átlag napi úszásoktatási csoportszám 2-4 db
1 úszásoktatási csoport oktatási ideje (tanóra) 45 perc
Úszásoktatási átlagos csoport létszám 25 fő

 

A nyertes pályázó kötelezettségét képezi a tevékenysége folytatásához szükséges hatósági vagy egyéb engedélyek beszerzése.

A szolgáltatást megfelelő szakképzettséggel rendelkező személyekkel köteles a pályázó ellátni.

Az óvodásokat óvodapedagógus kíséri, aki az uszodai helyszínen is segíti, felügyeli a gyermekeket.

LETÖLTENDŐ MELLÉKLETEK

 

MELLÉKLETEK

A pályázatok kötelező felépítése, a dokumentumok sorrendje

1. Tartalomjegyzék

2. Felolvasólap (1. sz. melléklet)

3. Aláírási címpéldány / aláírás minta

A pályázatot a cég képviseletére jogosultnak kell aláírnia, akinek az aláírási címpéldányát vagy aláírás mintáját be kell csatolni az aláírás hitelességének megállapítása végett.

4. Közös ajánlattételről és együttműködésről szóló szándéknyilatkozat (adott esetben)

5. Meghatalmazás (adott esetben)

6. Folyamatban lévő változásbejegyzési kérelmek (adott esetben)

7. Nullás adóigazolás

Amennyiben Pályázó nem szerepel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal köztartozásmentes adatbázisban.

8. Nyilatkozat – eljárást megindító felhívás és a szerződések feltételeinek elfogadásával kapcsolatban (2. sz. melléklet)

9. Nyilatkozat – átláthatóságról (3. sz. melléklet)

10. Nyilatkozat helyi adótartozásról, egyéb adótartozásról (4. sz. melléklet)

11. Szerződéstervezet (5. sz. melléklet)

12. Ajánlati biztosíték megfizetésének igazolása